9 typů lidí, které pravděpodobně potkáte na konferenci

Důvodů, proč vyrazit na konferenci, může být hned několik. Rozšířit si své vědomosti, poslechnout si rady profesionálů, zúčastnit se workshopů anebo dokonce navázat obchodní partnerství. Pojďme se společně podívat na 9 různých typů lidí, se kterými se pravděpodobně na konferenci potkáte.

1. Houba

Zdroj: giphy

 

Cíl: Nasát všechny informace.

Houba má pečlivě nalinkované, kterých přednášek se zúčastní. Tohoto člověka poznáte dle zápisníku nebo notebooku, kam horlivě zapisuje nově získané informace. Houba se posadí do konferenční místnosti již ve velkém předstihu, musí mít přeci to nejlepší místo.

 

2. Fanoušek

ZDROJ: ONEDIO

 

Cíl: Setkat se osobně s oblíbenými speakery.

Fanoušek je v průběhu celé přednášky velmi aktivní. Zpravidla okamžitě tweetuje svůj feedback na klíčové pasáže speakera. Pokud se v průběhu konference potká se svým oblíbencem z řad speakerů, následuje selfie či rovnou podpis knížky.

 

3. Hladovec

ZDROJ: giphy

 

Cíl: Pořádně se najíst (zdarma).

Jak poznáte hladovce? Přímo od registrace vyráží ke cateringu a nejspíše zde stráví delší chvilku. Tento účastník sem samozřejmě nepřišel jen za účelem občerstvení, ale také získat užitečné informace pro své kolegy do firmy. Každopádně nebude zahálet, pokud nikdo další neprojevuje o jídlo zájem.

 

4. Networker

ZDROJ: GIPHY

 

Cíl: Získat co největší množství nových kontaktů.

Networker má jasný cíl návštěvy konference, seznámit se s odborníky v oboru. Často si vybírá pozitivně naladěné skupinky lidí, kam se již během rozběhlého rozhovoru s radostí zapojí. Cílem je se předvést v tom nejlepším světle a pokud je možnost, vyměnit si i pár desítek vizitek.

 

5. Zaneprázděný event manager

ZDROJ: GIPHY

 

Cíl: Všechno musí klapnout.

Zaneprázděného event managera nelze přehlédnout. Poznáte jej zejména díky nadpozemsky rychlé chůzi. Často má plnou hlavu úkolů, které ještě musí stihnout, a tak mu nemůžeme zazlívat, že pokud ho na chvílí zastavíme, odpoví maximálně ve 2 větách.

 

6. Uchazeč o práci

ZDROJ: GIPHY

 

Cíl: Najít práci snů.

Cíl účasti na konferenci může být u uchazečů o práci naprosto rozdílný. Záleží na situaci, v jaké se tento člověk nachází. Může se zúčastnit jen za účelem získání podvědomí o firmách na trhu a příležitostech, které nabízejí. Případně se přímo bavit se zástupci firem, kteří na konferenci přednášejí.

 

7. Obchodník

ZDROJ: GIPHY

 

Cíl: Navázat obchodní partnerství.

Obchodník má za cíl, podobně jako networker, navázat vztah s potencionálními obchodními partnery. Jediný rozdíl plyne z toho, že obchodník “jde rovnou na věc“. Hledá příležitosti navázání obchodního partnerství přímo na místě.

 

8. Špión

ZDROJ: GIPHY

 

Cíl: Získat zpravodajství o konkurenci.

Na konferenci se setkáte i se špióny. Rozdílem oproti ostatním je, že se většinou skrývají za identitu Hladovce nebo Houby. Jejich úkolem je vypozorovat a zanalyzovat přítomnost konkurentů na konferenci – ideálně i zjistit bližší informace. Špión si odpovídá na otázky typu:

  • „Jak se konkurence na konferenci chová?“
  • „S kým komunikuje?“
  • „Co dělá správně a co špatně?“

9. Disco maniak

ZDROJ: Jezebel

 

Cíl: Užít si afterparty.

Náš seznam uzavírá člověk, kterého nelze opomenout – Disco maniak. Člověk, který si užívá konferenci se sklenicí vína v ruce a s myšlenkou na následnou afterparty. Tato povaha se skrývá ve většině z nás, ale jen málokdo ji nechá vyplout na povrch během konference.

Výběr vhodného místa je klíčovým faktorem, který často určuje celkový úspěch akce. Hledání lokace je navíc časově náročným procesem. Při správném postupu se však může hledání přeměnit v zábavnou výzvu.

Spousta event managerů toto úskalí řeší jednoduše - akce, které probíhají pravidelně pořádají stále na jednom místě. Je však prokázáno, že nedostatečné obměňování lokalit může mít silný vliv na budoucí návštěvnost. Výběru vhodné lokality byste měli pokaždé věnovat stejnou pozornost. S hledáním vhodného místa byste ale měli začít až v momentě, kdy máte alespoň přibližnou představu o tom, jak bude Vaše akce probíhat a kdo vlastně budou Vaši hosté. Pojďme si společně položit čtyři otázky, které Vám pomohou rozhodit sítě správným směrem.

1. Jaký druh události pořádáte?

V Čechách máme k dispozici opravdu velké množství zajímavých prostor a lokalit. Častou chybou pořadatelů však je, že zvolené místo není pro daný event vhodné. Porádáte-li večírek pro úzkou skupinu partnerů, nevolte jako místo konání konferenční sál - rezervujte si raději menší bar, ve kterém hosté pocítí osobní přístup. Každé místo je také specifické svou (ne)formálností. Druh události je tedy prvním kritériem při hledání vhodného prostoru.

2. Kdo jsou Vaši hosté?

Jaký je věkový průměr Vašich hostů? Odkud Vaši hosté jsou a jaká vlastně bude předpokládaná účast? Znát své hosty je naprostým základem při hledání vhodného prostoru. Díky velké škále možností můžeme své hledání přizpůsobit například i věkovému průměru návštěvníků. Jedním z hlavních limitujících faktorů při hledání je však celková kapacita prostoru. Určete si dopředu, jaký bude maximální počet hostů. Předejdete díky tomu mnoha napříjemným situacím. Pomůckou Vám také mohou být RSVP pozvánky. Po jejich rozeslání můžete v reálném čase kontrolovat, kolik hostů Vám už potvrdilo svou účast a současně vědět, jaká bude přiblizná obsazenost prostoru.

3. Kdy se událost koná?

Datum je dalším důležitým kritériem při výběru místa. Snažte se své hledání realizovat s větším časovým předstihem. U oblíbených prostor je zcela normálním jevem, že je místo vybookováno až na rok dopředu. Při výběru data události nemyslete jen na dostupnost prostor, ale i na diáře svých hostů. V jaký den bude nejvyšší pravděpodobnost vysoké účasti? Nezapomínejte také zvážit počasí. V letních dnech zvažte, zda raději nevyhledávat venkovní prostory. Podnebí ale není jednoduché odhadovat na několik měsíců dopředu - v případě venkovních akcí je tedy vhodné mít připravený i záložní plán.

4. Jaké jsou mé možnosti? 

Posledním, ale také nejdůležitějším kritériem výběru, bývá samotná cena pronájmu prostor. Vytvořte si přesný rozpočet a přizpůsobte mu své hledání. Díky velkým možnostem našeho trhu je reálné pořádat velké události i s poměrně malými náklady. Kde lokality hledat? Volit můžete starou dobrou metodu strýček Google. Dost možná ale nenajdete, co potřebujete nebo se o nalezených prostorech nic nedozvíte. Naším tipem je v tomto případě jednoznačně novinka - portál Meatspace. Momentálně obsahuje informace o více než 300 unikátních prostorech na území ČR. Pokud momentálně hledáte prostor pro svou akci, Meatspace rozhodně stojí za zkoušku.

Attendu logo Attendu logo iOS application Android application Linka camera icon zavřít Menší akce Větší akce Individuální akce Předchozí Další scroll Písmeno F Písmeno K Písmeno M Písmeno O Písmeno S Písmeno T