5 knih, které by neměly chybět v knihovně žádného event managera

„Learn or die“ – tak mnozí úspěšní lidé definují svůj přístup k práci. Pohybujete-li se v oblasti event managementu a marketingu, tento příspěvek je právě pro Vás.

 

Vybrali jsme pro Vás pět knih, které byste si měli pořídit pro rozšíření obzorů a prohloubení znalostí ohledně marketingu. Všechny tituly se věnují problémům marketingu z mnoha stran a většinou je napsali zkušení autoři a špičky v branži. Nebylo jednoduché vybrat pouze 5 knih. Shrnuli jsme tak pro Vás tedy seznam těch, které jsou absolutní „must-read“.

 

1. Event aneb Úspěšná akce krok za krokemVivien Lattenberg

BIZBOOKS, 2010, 264 stran

Autorka, která v oblasti marketingu působí už více než patnáct let, do své knihy shrnula cenné zkušenosti, které během své kariéry získala pořádáním nespočtu konferencí, společenských akcí a dalších druhů eventů. Kniha dokonce obsahuje i praktické tipy na tvorbu pozvánek a další neocenitelné rady, které event manager často získává až praxí.

 

2. Příběh kouře: Historie člověka a kouření Sander L. Gilman, Zhou Xun

Dybbuk, 2006, 458 stran

Ptáte se, co mají společného cigarety a event managment? Tabákový průmysl se především v průběhu 20. století stal jedním z nejvýnosnějších odvětví ekonomiky vůbec a šikovný marketing na tom měl lví podíl. Zřejmě každý zná dnes už ikonického Marlboro Mana, ale věděli jste, že když světoznámá značka cigaret Lucky Strike chtěla v USA naučit ženy kouřit, aby získala větší podíl na trhu, tak synovec Sigmunda Freuda uspořádal např. sérií večírků, na kterých všechno od hostesek, až po podávané drinky, zahalilo do svítivě zelené barvy, v níž byly oděné taktéž zmíněné cigarety? Kýžený efekt se dostavil téměř okamžitě.
   

 

3. Jak zákazník vnímá reklamu – Eric du Plessis

Computer Press, 2015, 232 stran

Autor, CEO jihoafrické pobočky Millward Brown, spolu se svými kolegy shrnul do této publikace výsledky svých výzkumů na poli neuromarketingu, kde ve spolupráci s psychology, neurology a odborníky na umělou inteligenci prokázali, že emoce jsou jedním z klíčových faktorů pro vnímání reklamy, tím pádem i značky a s tím související návratnost prostředků vložených do reklamy.

 

4. Jak získat a ovlivnit téměř každého – Paul McGee

Grada, 2013, 200 stran

Komunikace patří bezpochyby mezi klíčové dovednosti každého event managera. Knížka vám na několika málo stranách poradí, jak správně naslouchat svým spolupracovníkům a zákazníkům, jak podat citlivě kritiku, aby ji ostatní přijali a necítili se méněcennými a další praktické rady, které pozorný čtenář využije jak v pracovním, tak osobním životě. Kromě toho vám pomůže zapracovat na asertivitě a pokusí se vypilovat váš mluvený projev. Ale pamatujte si, zdravé a přátelské vztahy se spolupracovníky nezískáte jen na základě přečtení jedné knihy. Ty vyžadují především čas, trpělivost a pochopení.

 

5. Intuitivní reklama Miloš Toman

Managment press 2006, 252 stran

V dnešní době je stále těžší zákazníka skrze reklamu zaujmout, někdy se dokonce hovoří o přesycení reklamou, takže v mnoha malých a středních firmách se odsouvá rozvoj reklamy až na vedlejší kolej. To je citelná chyba, na níž se snaží autor publikace, který publikuje např. do týdeníku Ekonom nebo Hospodářských novin, upozornit a pomoci tak začínajícím firmám vyhnout se předražené, či kýčovité reklamě v momentě, kdy je pozdě a najednou je skutečně potřeba. Naopak přestavuje koncept reklamy intuitivní, která se soustředí na svůj účel, vyhýbá se drahým řešením a pro firmu může být spíš nespornou výhodou před konkurencí než finanční zátěží.

PRAHA, 15.května 2017 20:00 - Po měsících plánování, analyzování a kódování s radostí oznamujeme oficiální spuštění nové event management platformy Attendu. Počínaje 15.květnem 2017 bude tento online pomocník k dispozici široké veřejnosti.

 

„Attendu zjednoduší život organizátorům soukromých akcí, od firemních večírků, konferencí až po galavečery a filmové premiéry," říká Marek Mensa, spoluzakladatel Attendu. Během organizování událostí vzniká nesčetné množství problémů - povolání event managera bylo dokonce ohodnoceno jako 5. nejvíce stresující povolání. Attendu pomáhá valnou část těchto problémů řešit.

 

Platforma Attendu odstraňuje bariéru mezi jednotlivými úkony event managera a zastřešuje je jediným softwarem. Celý ekosystém se skládá ze dvou částí:

 

  • Attendu webová aplikace
  • Mobilní check-in aplikace

Webová aplikace

Webová aplikace je určena především pro event managery a organizátory událostí. Zastřešuje veškeré pre-event povinnosti jako rozesílání RSVP pozvánek, spouštění online registrací, ale i například tvorbu identifikačních visaček. Attendu je také ticket-systém. Při každé registraci nebo potvrzení účasti je hostovi automaticky odeslána emailová vstupenka s QR kódem. Hosté mají dále možnost označit, zda přijdou s doprovodem či nikoliv. Organizátoři tak mají ještě před událostí přesný přehled o tom, s kolika hosty počítat například u cateringu.

 

Po skončení události je také managerům k dispozici kompletní report z akce. Součástí jsou zajímavá fakta a statistiky. Hlavním účelem reportů je lepší měřitelnost úspěchu událostí a analyzování případných chyb. Statistiky tak organizátorům mohou pomoci k lepší přípravě následujících eventů.

 

Systém je díky rozsáhlým možnostem mailingu také účinným PR nástrojem. Po skončení události nabízí možnost odeslat všem zúčastněným hostům poděkování za účast. Zároveň v seznamu hostů Attendu umožňuje označení anglicky mluvících hostů. Těm jsou veškeré pozvánky, vstupenky nebo poděkování odesílána v anglickém jazyce.

 

FUNKCE WEBOVÉ APLIKACE

  • Import hostů z excelové tabulky
  • Tvorba registračních formulářů
  • Dynamický seznam hostů
  • Označení hostů (VIP host / anglicky mluvící host / host s doprovodem)
  • Rozesílání cílených RSVP pozvánek a vstupenek
  • Tvorba fyzických pozvánek
  • Tvorba identifikačních visaček
  • Reporty a statistiky
  • Odesílání poděkování za účast
  • Export seznamu hostů do excelové tabulky 
Webová aplikace Attendu
 

FOTO: POST-EVENT STATISTIKY WEBOVÉHO ROZHRANÍ ATTENDU

Mobilní check-in aplikace

Mobilní aplikace je je určena především pro hostesky a osoby, starající se o proces registrací a akreditací hostů na událostech. Aplikace slouží rychlému odškrtávání příchozích hostů. Hosty lze odškrtávat jednoduše naskenováním jejich vstupenek nebo pomocí vyhledávání v seznamu hostů.

 

Velkým přínosem je aplikace i pro samotné event managery a organizátory událostí. Díky aplikaci lze v reálném čase sledovat příchody jednotlivých hostů a celkový stav seznamu. Organizátoři tedy nemusí pravidelně kontrolovat papírové seznamy hostesek nebo dokonce používat vysílačky.

 

Mobilní aplikace je zdarma ke stažení pro Android a iOS.

 

FUNKCE CHECK-IN APLIKACE

  • Seznam hostů v reálném čase
  • Skenování vstupenek hostů
  • Vyhledávání jednotlivých hostů
  • Přidávání hostů “On-the-go”
  • Aktuální stav seznamu hostů
  • Zobrazení VIP hostů
  • Offline režim 
Mobilní check-in aplikace Attendu
 

FOTO: SEZNAM HOSTŮ V MOBILNÍ CHECK-IN APLIKACI

„Trh momentálně nabízí celou řadu systémů na míru. Řešení jsou však nákladná a samotné zavedení trvá i několik měsíců. Attendu je navrženo tak, aby od registrace účtu až po odeslání pozvánek hostům uživatele dělilo jen pár minut.“

- Milan Worsch, spoluzakladatel Attendu

 

Závěr

Častým dotazem bývá, v čem je Attendu jiné oproti americkému Eventbritu. Platforma je přizpůsobena prostředí našeho trhu, a to zejména sektoru soukromých akcí. V seznamu hostů lze například rozlišit česky a anglicky mluvící hosty a následně jim odesílat veškeré emaily v jejich jazyce. Nedávno byla také představena nová funkce personalizovaných oslovení. Uživateli díky alogritmu zabere jen pár sekund na nastavení osobních oslovení pro celý guestlist. Další výhody nese samotná mobilní aplikace. V té je například možné kontrolovat, zda jsou již všichni budoucí vítězové cen na místě a akce může začít.

 

Vývoj samotné platformy trval 14 měsíců, následné 3 měsíce byla aplikace v beta, testovacím režimu. „Celý tým Attendu odváděl neskutečně precizní práci a já jsem jim za to maximálně vděčný," říká spoluzakladatel Milan Worsch a dodává: „V Attendu momentálně pracuje 8 vývojářů a designérů, kteří se společně podílejí na rozvoji celé platformy. Práce máme ale stále hodně, v současné době pracujeme na rozšířených možnostech RSVP pozvánek a visaček."

 

Více informací o softwaru najdete na www.attendu.cz

Zaregistrujte se zdarma na app.attendu.cz/registrace

 

Attendu logo Attendu logo iOS application Android application Linka camera icon zavřít Menší akce Větší akce Individuální akce Předchozí Další scroll Písmeno F Písmeno K Písmeno M Písmeno O Písmeno S Písmeno T