Je Vaše událost eco-friendly?

Lidstvo si začíná pomalu, ale jistě uvědomovat, jaké nebezpečí pro životní prostředí představuje konzumní způsob života a plýtvání materiálem. Dokázali byste si představit plánování firemních akcí či galavečerů bez použití kusu papíru? V tomto článku si ukážeme způsoby, kterými toho lze dosáhnout.

Jako každý rok se i letos 22.dubna slavil Mezinárodní den Země. Má za cíl lidstvo upozornit na klimatické změny a dopad lidského faktoru na životní prostředí. Koncem minulého roku byla zveřejněna informace, že naše planeta přichází každoročně o 15 miliard stromů - až 56 akrů za minutu. Horším faktem je, že toto číslo má tendenci rok co rok stoupat. S kácením lesů a deštných pralesů přicházejí o přirozené životní prostředí tisíce druhů zvěře a hmyzu. Ty následně výmírají a lokální ekosystémy jsou nenávratně narušeny. Jak tomu můžeme my zabránit? Na tuto otázku máme jen jednu odpověď.

"Spotřebovávejme méně materiálu."

 

Výhodou eco-friendly přístupu k event managementu je fakt, že nejde pouze o morální hledisko věci. Tento přítup je ale i moderním PR nástrojem, díky kterému svým klientům prezentujete svou firmu ve zcela novém světle. Pojďme se podívat na pár tipů, které Vám k tomu zcela jistě pomohou.

1. Zbavte svůj event nepotřebných kusů papíru

Být na firemní akci po vstupu obdarován hned několika kusy papíru již hostům nevykouzlí úsměv na tváři. Harmonogramy, jídelní menu, mapy prostoru a další informace mohou být s hostem sdíleny v online formě. Ostatně, toto je jednou z přidaných hodnot období digitalizace. Udělejte krok vpřed a připravte pro své hosty veškeré informace v online podobě. Hosté Vám za to budou naopak vděční.

2. Využijte výhod digitálního marketingu

 

Propagace a sdílení události s veřejností jsou dnes mnohem efektivnější pomocí internetu. Existuje řada možností, jak svou událost rozšířit efektivněji, než klasickou tištěnou formou. Využijte sociálních sítí, webových stránek nebo cílených RSVP pozvánek.

Hlavní výhodou digitálního marketingu je dobrá měřitelnost. Díky možnostem internetu dnes můžeme kontrolovat, kolik lidí navštívilo danou stránku nebo kolik hostů si již otevřelo pozvánku. Tyto data Vám mohou pomoci s měřením úspěšnosti a s přesnějším plánováním nadcházející události.

Nezapomeňte se o Vašem eco-friendly přístupu zmínit svým hostům. Mile je tím překvapíte a vytvoříte tím tzv. buzz. Bude se o Vašem úmyslu zkrátka mluvit.

3. Odesílejte vstupenky a pozvánky online

Jistou strategií, jak ušetřit kila papírů, ale i stovky korun je odesílání vstupenek a pozvánek online formou. Využijte jednoduchosti email-ticketingu. Hosté mají lístek vždy při sobě - ve svém telefonu. Už žádné hledání ztracených pozvánek těsně před začátkem akce.

Je Vaše akce veřejná? Spusťte registraci online. Je Vaše akce soukromá? Pozvěte hosty pomocí emailových RSVP pozvánek. V obou případech hosté získají vstupenky jednoduše do emailu.

4. Evidujte své hosty pomocí mobilní aplikace

Představte si moment, kdy je Váš guestlist dlouhý na 15 stran (ostatně, nic neobvyklého), u check-inu pět hostesek a každá svůj svazek se seznamem hostů. To je dohromady 75 kusů papíru. S mobilním řešením pro check-in ušetříte na akci nejen kila papírů, ale i nespočet potíží.

Díky mobilní aplikaci se navíc vyhnete klasické situaci, kdy si hostesky musí z papírů kolegyň přepisovat, kdo všechno je již odškrtnutý. 

Závěrem: Přemýšlejte ekologicky

Téměř pro vše, co dnes řešíme pomocí kusů papírů již dnes existuje digitální nebo jiné alternativní řešení. Je však jen na nás, jak s nimi naložíme. Dostanete-li tedy za úkol tvořit například anonymního dotazník pro hosty, zkuste sáhnout po online formě. Koneckonců, je to pro Vás i jednodušší.

 

Líbil se Vám tento článek? Podpořte české a zahraniční projekty zpětného zalesňování přírody.

Rok co rok se v žebříčcích nejvíce stresujících povolání objevuje práce event managera po boku vojáků, hasičů nebo pilotů. U všech těchto povolání člověk svým způsobem riskuje život. Proč si tedy lidé myslí, že plánování akce je podobně stresující?

Žebříček amerického časopisu Forbes Nejvíce stresující povolání roku 2016, zařazuje povolání event managera na páté místo. První čtyři příčky - vojáci, hasiči, piloti a policisté - obsadila všeobecně uznáváná, stresující povolání. Diskuze se ovšem strhla u pátého místa žebříčku. Velká část čtenářů s tímto hodnocením nesouhlasí. Čím je dána jejich nedůvěra? Troufnu si říci, že zejména tím, že nikdy nebyli součastí týmu, který událost organizoval, ba i dokonce samotným event managerem.

Proč je plánování akcí tolik stresující

V první řadě mají event manageři obrovské množství odpovědnosti. Jsou zodpovědni za organizaci, realizaci a hladký průběh celé akce. Zkušení event manageři jsou si vědomi, že co vypadá jednoduše, bude dvakrát složitější, co se nemůže pokazit, se rozhodně MŮŽE pokazit. Manageři však nemají zodpovědnost jen za svou práci, ale i za práci a spolehlivost svých dodavatelů. U každé akce tedy musí počítat i s plány B. Veškeré tyto činnosti jsou prováděny v prostředí plném stresu, ve kterém se musí event manager naučit pohybovat. Jak tento stres odbourat?

"Odpočívejte; pole, které odpočívalo, dává bohatou plodinu. "
Publius Ovidius Naso

 

Úmění relaxovat

Co takhle si dát pauzu? Půl hodina není zas takové množství času. Zkuste během přestávky vypnout, nemyslet na to, co teď všechno musíte udělat. Každý člověk relaxuje jinak. Někomu stačí 20 minut meditovat, jít se psem nebo si skočit na chvíli zaběhat a vyčistit si hlavu. Půl hodina odpočinku se dokáže pozitivně promítnout na následné efektivitě práce.

Pracujte s harmonogramem a plánem akce

Naplánování přípravy akce s realistickými termíny a cíli Vám dopomůže k lepšímu a kvalitnějšímu spánku. Stres často přichází z pocitu, že nedokážete uhlídat, aby veškeré aktivity byly hotové přesně dle časového harmonogramu a deadline se neposouval. S každou úspěšnou, ale i méně úspěšnou událostí získává event manager širší rozhled a lepší odhad. Je to zkrátka dovednost, jako každá jiná - čím více ji děláte, tím méně stresu, ale více radosti Vám přináší. Vzpomínáte si, jak jste se učili jezdit na kole?

Vytvořte si náhradní plán

Někdy se holt věci nevydaří podle očekávání. Moderátor akce náhle onemocní, nepřijde očekávaný počet hostů nebo najednou vypadne zvuk, to je běžný scénář firemní akce. Vždy se ujistěte, že máte náhradní plán pro neočekávané případy. V případě venkovního programu se například připravte i na vnitřní alternativu. Čím lépe si vypracujete náhradní plány, tím pravděpodobnější bude, že daný problém nenaruší průběh akce. Výhoda plánů B je, že je stejným způsobem můžete využít i při budoucích akcích. Schopnost improvizace je důležitá, ale být připraven i na neočekávané scénáře se vyplácí.

Žijte zdravě

Základem klidné mysli je klidný životní styl. Nadměrná konzumace alkoholu, kouření, nedostatek pohybu a spánku - to jsou nejčastější původci stresu a úzkosti. Máte-li v sobě zdravého ducha, bude stejně tak zdravá i Vaše akce.

Závěr

Plánování akce je zkrátka jednou z nejvíce stresujících kariérních cest, zvláště pokud se rozhodnete jít touto cestou sami (např. jako freelancer), a to se nikdy nezmění. Jediné, co můžete změnit je schopnost zvládat stres, nastavit realistické cíle, dávat si přestávky od práce a celkově upřednostnit zdravý životní styl.

Čím více akcí budete mít za sebou, tím rychleji se budete orientovat a plánování akce už Vás nebude tolik zatěžovat. Existují desítky technik, jak se stresem bojovat, nejefektivnější však bývá umění vypnout.

Vyražte tedy na čerstvý vzduch a dopřejte si občas nějaký spánek navíc!

Attendu logo Attendu logo iOS application Android application Linka camera icon zavřít Menší akce Větší akce Individuální akce Předchozí Další scroll Písmeno F Písmeno K Písmeno M Písmeno O Písmeno S Písmeno T